آخرین اخبار
کد مطلب: 80536
تهديد «النصره» در حمله به القلمون/استفاده از بمب‌هاي خوشه‌اي توسط «داعش»
تاریخ انتشار : 1393/06/11 09:43:02
نمایش : 1723
مهمترين تحولات سوريه در روز گذشته تهديد النصره به حمله به شهرک مسيحي‌نشين صيدنايا، ازسرگيري درگيري‌ در مرزهاي جولان، عقب نشيني تروريست‌ها از معره النعمان، گلوله باران شهرک شيعي فوعه و استفاده از بمب‌هاي خوشه‌اي توسط داعش است.
  به گزارش  سلام لردگان به نقل از خبرگزاري فارس در دمشق، مهمترين تحولات ميداني و سياسي سوريه در 24 ساعت گذشته را مي‌توان تهديد جبهه النصره به حمله به شهرک مسيحي نشين صيدنايا در القلمون، از سرگيري درگيري در مرزهاي جولان، عقب نشيني گروههاي تروريستي از معره النعمان، استفاده از بمب‌هاي خوشه‌اي توسط «داعش» و گلوله باران شهرک شيعي فوعه دانست.

تحولات ميداني

تهديد «جبهه النصره» به حمله به شهرک مسيحي‌نشين «صيدنايا» در القلمون

گروه تروريستي تکفيري «جبهه النصره» در روزهاي اخير تهديد کرده که قصد حمله به شهرک مسيحي ‌نشين «صيدنايا» در منطقه القلمون از توابع ريف دمشق و تصرف آن را دارد.

از سرگيري درگيري‌ها در مرزهاي جولان اشغالي بين ارتش سوريه و گروه‌هاي مسلح

درگيري بين نيروهاي ارتش سوريه با گروه‌هاي مسلح تروريستي در منطقه مرزي القنيطره و به طور خاص در گذرگاه مرزي اين منطقه حد فاصل قنيطره و بلندي‌هاي اشغالي جولان از سر گرفته شد.

تسلط کميته‌هاي دفاع مردمي کُردها بر «جزعه»/«غويران» هدف ارتش سوريه

کميته‌هاي دفاع مردمي کُردهاي سوريه موفق شدند شهرک مرزي «جزعه» در استان حسکه را از کنترل «داعش» خارج کنند، اين در حالي است که ارتش سوريه خود را براي عمليات آزادسازي کوي «غويران» در شهر حسکه آماده مي‌کند.

عقب‌نشيني گروه‌هاي مسلح از «معره‌النعمان»/گلوله‌باران شهرک شيعي «فوعه»

نيروهاي ارتش سوريه گروه‌هاي مسلح تروريستي را وادار به عقب‌نشيني از دو منطقه نظامي «وادي الضيف» و «الحامديه» از توابع معره النعمان کرد.

ديدبان حقوق بشر سازمان ملل: داعش از سلاح‌هاي خوشه‌اي استفاده کرده است

اين نهاد بين‌المللي مستقر در نيويورک در گزارشي پرده از جنايت تروريست‌هاي داعش در استفاده از بمب‌هاي خوشه‌اي برداشت.

تحولات سياسي

وزير خارجه مصر از طرح قاهره براي حل بحران در سوريه خبر داد

وزير خارجه مصر در گفت‌وگو با روزنامه عربستاني «عکاظ» از طرح کشورش براي ايجاد آشتي ملي در سوريه بر اساس منافع مردم اين کشور خبر داد.

مبارزه با تروريسم بدون هماهنگي با سوريه هيچ نتيجه‌اي نخواهد داشت

نماينده حزب ملي اجتماعي سوريه تصريح کرد مبارزه با تروريسم بدون هماهنگي با دولت سوريه نه از سوي لبنان و نه از سوي آمريکا هرگز نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت.

واشنگتن ريسک نفوذ به حريم هوايي سوريه بدون هماهنگي را به جان نمي‌خرد

نويسنده و تحليلگر امور سياسي سوريه تاکيد کرد واشنگتن به خوبي مي‌داند سوريه مانند عراق نيست، به همين دليل ريسک نفوذ به حريم هوايي سوريه بدون هماهنگي با دمشق را به جان نمي‌خرد.

افخم:اميدواريم دمشق در سايه وفاق ملي از بحران تحميلي با موفقيت خارج شود

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان با استقبال از تشکيل دولت جديد سوريه، آن را به ملت و رئيس جمهور اين کشور تبريک گفت و ابراز اميدواري کرد که اين کشور در سايه وحدت و وفاق ملي بتواند از بحران تحميلي با موفقيت خارج شود.

انتهاي پيام/ز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس